DAG 3, MITT MÅL MED TRÄNINGEN

Alla har ju ett mål med sin träning, annars hade man aldrig någonsin fortsatt. Jag har fler olika mål som gör att jag fortsätter kämpa hela året ut.
Fotbollen - Fotbollen, självklart. Det är en av alla sporter i hela världen som jag verkligen har fastnat för, att känna känslan av att springa runt på planen, finta motståndaren och göra mål, så sjukt härligt. Detta kan dock inte uppnås utan träning. Efter varje liten träningen blir man ett steg bättre - ett steg närmare att bli fotbollsproffs. Nej, mitt mål är nog inte riktigt att bli proffs men så länge man har höga tankar om sig själv på planen så utvecklas man och vågar mer och mer. Fotbollen är alltså ett stort mål.
BEACH 2012 -Japp, det är också ett mål. Jag anser inte mig själv som stor, men det kan alltid bli bättre (eller hur?) Högsta önskan är ju såklart att bli perfekt, så som man alltid önskat, men det är ju smått omöjligt. Istället jobbar jag för att stanna likadant som jag ser ut nu, så att jag varken går upp i vikt eller ner i vikt. Detta gör att jag tycker att jag ser naturlig ut, sådär hälsosamt fin. Komplex har man - som jag absolut jobbar med både psykiskt och fysiskt, när man själv är nöjd så kan andra känna sig trygga i din närhet.
Ålderdom - Ja, alla blir äldre så smånigom. Oavsett om man vill eller inte så blir man svagare både i skelett och muskler. Man kan få diabetes pågrund av för lite träning och dålig mat, få problem med hjärtat och en hel del annat. Ju mer man tar hand om sin kropp som ung desto bättre (med stor sannolikhet) mår man när man blir äldre. Kämpa för en hälsosam livstil hela livet, då kommer du också må mycket bättre, mycket längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0