funderare

hej.

FUNDERARE :

döma folk. 
ja, jag kan inte säga att jag är felfri. ingen är felfri, men ändå.. hur dumt äre inte? menar, om man dömer någon på utseende, sätt eller jaa, vilka föräldrar man  har (?!?!?!) menar, vad har man för argument för det? jag har säkert dömt massvis av människor, främst typ ''fjortisar''. hehe, inte så, men kan bli såååå sjukt trött på sånna som klagar över allt, skriker, inte kan gå utanför dörren utan att sminka sig o göra iordning håret, ger bitchblickar osvosv. men personen ifråga kanske är hur snäll som helst! många dömer också människor åt andra hållet, människor med fula kläder, lite pengar, människor som är blyga osv. inte konstigt, inte alls.. men tycker ändå att man skall ge alla en chans, alla har något gott i sig, (kanske, hahahaha) man borde faktiskt inte bara kolla på ytan. jag vet att tusentals människor dömer mig, kanske tar jag för mycket plats? kanske klär jag mig konstigt? kanske tror jag att jag är nåt? är jag besserwisser? eller kanske fjortis? fast seriöst så bryr jag mig inte, jag orkar inte. sånnadär saker är så onödigt att tänka på, man blir bara sårad. träng bort skiten och sluta tänk på alla andra, för i slutändan så är det trotsallt viktigast att du tar hand om dig själv.
min åsikt är att det är fel att döma någon, man måste ge alla en chans.

man föds inte med samma villkor, samma utseende eller samma personligheter. alla har olika tunga ryggsäckar, alla bär på olika mycket, skillnaden är vad DU vill göra med ditt liv, hur du vill behandla andra.

/n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0